Pages

Friday, February 11, 2011

tetamu



Sejak dua menjak ni..
Ramai tetamu datang rumah.. Almaklumlah rumah baru kan..
Rumah Cik Jijah ni tak adalah gempak sgt...
Biasa² aje.. Tapi rumah baru kekdahnya.. 
Memang luar biasa lah sikit sambutan orang ramai..
Siapa tak suka benda baru.. ye dak?


MM kata.. alhamdulillah..
Rumah kami ni insyaAllah banyak rahmat..
Kalau ramai orang datang.. 
Tapi sejak duduk sini...Memang tak putus² tetamu...
Praise be to Allah again...


Terima kasih kepada yang sudi datang.. 
Kepada yang agak² ada plan nak datang rumah Cik Jijah..
Sila lah hello awal² ye..
supaya boleh Cik Jijah masak yang happening sikit..
Kalau terjah aje kang.. 
Biskut tiger  dengan nescafe O saja ku hidang.. hehehe.. 


Dalam ramai² tetamu yang datang..
Ada pulak yang buat onar.. 
dah lah tak diundang.. terjah aje... 
menyeramkan dan menakutkan..
takut punya pasal.. Cik Jijah telah membunuh tetamu ini..
kesian.. tapi apa nak buat.. ganas sangat ghopenya...
macam predator yang ada banyak kaki.. 
kill kill die die la kekdahnya.. huhuhu...







13 comments:

.:nhalilah:. said...

eeeuuuwwww.. geli mak nyahhh..
berani pulak ko amik gambo.. kalo aku.. aku amik penyapu duluuu..

jijah montel said...

hahahha.. itu dah mati tu.. aku rasa ada dekat 20 kali aku ketuk kepala dia dgn mug holder aku.. tapi masa amek gambo tu tgh ketar lutut lagi..

qasehraihan said...

awwww....saya fobia dgn lipannn..
masa kecik pernah kena geget..bengkak tangan..hoho

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/02/kehendak-melebihi-kemampuan.html

apis585 said...

isk isk isk harap2 xkan encounter with this creature.
btw, nko yg dah reside rumah baru bile nak tayang gambo? bleh aku curik2 idea deco deco deco hehehehhe...

Baiti Mustafa said...

errr, aku penah kena gigit ngan baby lipan (aku rasa la) masa aku dok rumah family angkat aku kat rompin time course DPA dulu..

SAKIT gile weh...dahle aku tengah tido masa tu and suddenly rasa sakit gile kat kaki, aku sempat swipe 'something' kat betis aku and aku nampak memang lipan..argh..phobia!!!

Lady of Leisure said...

huwaaa.. seramnya tgk tetamu itu, jarang nampak lipan sebesar ni, eh ni lipan kan? hehe

qasehraihan said...

entry baru saya..

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/02/jagalah-bahasa-tu.html

jijah montel said...

qasih.. saya tak pernah kena.. dah berharap takkan kena.. huhu..

apis.. rumah aku kan tgh2 ladang kelapa sawit.. probability menatang2 cenggini masuk is quite high.. huhu.. anyway.. deco rumah ku? alaaaa.. nothing much to show.. meh la dtg rumah aku.. hehehe..

baiti.. omaigod.. gila scary... tgh tido plak tu.. kalau aku sure trauma.. uwaaa!!!

lady.. hikhik.. it is lipan.. besar gila.. selalu jumpa anak2 dia je.. masa kat terengganu dulu pun tak pernah jumpa yg bapak besar cenggini.. serammm betul!

mJ said...

makkkkk aiiiiiii besornyer lipan!!! i mmg fobia sbb penah kena gigit lipan dulu dia punyer bisaaaaaa tak blh blah! huhu

fatenton said...

mak aiiii seriau tgk lipan tuuuu..

jijah montel said...

mJ.. u pernah kena gigit?? eeeee... trauma.. trauma... mintak dijauhkan la lepas ni.. eeeeee..

faten.. almost fengsan ahkak tau masa first nampak.. haihhh.. seb baik berjaya bunuh.. kalau tak.. kompom pindah rumah mak.. huhuhu..

Nana said...

woish besarnye!!! SCARY!!! kat sini takde lipan but banyak slugs!!! tak dangerous tapi sungguh mengelikan hehehe!!! grossifying ..

sorry lama tak mengomen .. kelam kabut sikit ;D

jijah montel said...

slugs?? euwwww... geliiii.. but.. they dont bite, do they? eeee..

anyway nana.. i understand :) thanx for dropping by..