Pages

Tuesday, February 8, 2011

another ramblings..



Its past midnite actually.. Its half to 2am now.. the eyes cant seem to close and fall asleep... bila once tido lambat.. terus my biology clock tukar.. effect malam semalam la ni.. tunggu MM to arrive in Dungun safely.. which 2am baru dia smpi then only I finally fell asleep.. hari ni.. macam terkenan pulak.. haihh.. 

MM came home last week.. He was here for four days.. He was all mine that CNY.. hehehe.. and we throw in a small gathering for MM's side of family... Lama sangat tak jumpa depa so we thought lets have a makan² session for them.. mama, bapak, ateh, nyak mu, kak mona, kak mun, kak iman, hassan, teh chut, nyah chut, uncle bad.. we invited them all.. So the lady of the house pulak skrg tgh mood masak².. I did cook for the whole bunch!! I made fried chicken, sambal udang and sayur lemak campur (kobis+carrot+sayur pucuk+cendawan) and not to mention the ikan masin bulu ayam.. pelengkap rasa and.. some mee kari by my mom.. actually nak buat sendiri.. but then tak menang tangan so I sub to my mother.. hehehhe.. owhhh yeah.. I baked a cake the nite before.. gigih kan? heheh

Before the big day.. MM sempatlah berbakti menyelesaikan apa yang patut.. pasang blinds.. pasang double pipe in the toilet.. cuma kitorang terlupa nak beli kipas for them to solat in the bilik tengah because we rarely use the room.. tapi it turned out ok.. the weather is scorching hot but the house somehow felt cool ajek.. tak terasa bahang.. alhamdulillah.. 

Later in the night we had another family gathering but with my side of family at Jeram.. it was seafood galore at Aroma Ikan Bakar Restaurant.. memang terbaik.. even though both MM and I were so tired and beat.. tapi dek kerana kesedapan makanan.. memang berbaloi.. we had three sweet sour kerapu, a fried white bawal, lotsa deep fried sotong and prawns, a bowl of sup ketam, some tomyam, some kailan ikan masin and sotong masak lada.. too bad lala or mentarang tadak.. kalau tak lagi banyak la kami makan malam tu.. balik rumah.. dua2 berdengkur.. kekenyangan mcm ular sawa..

It was the best day in our life so far.. in the year 2011.. awal lagi.. baru bulan Feb.. a lot more to come :) but still.. I am blessed.. both MM and I.. alhamdulillah.. semoga Tuhan panjangkan umur kami semua dan murahkan rezeki kami lagi.. 

Anyway..  MM now is back in Dungun.. I am left here with kelisa.. u read me.. MM took the other car.. So I drove the manual kelisa now and I hate it.. not because its a kelisa.. tapi entah apa MM buat.. he changed the car spring to a sporty one I think.. So bila bawak laju exceeding 80km/j.. mulalah bumping.. even langgar jalan yang ada slope sikit pun.. Akak ni dah lah tak reti nak bawak slow.. at least mesti nak hit 100km/j once.. bila jadi cenggini.. have to slow down.. bila slow down.. bukan slow down sikit2 tau.. kalau nak sedap bawak have to lower speed till 60km/j je.. isskkk.. too slow!!! Well.. I just have to bare with it.. sebab MM will only bring the other car back home in another month.. since next week he already booked flight tix.. I maybe sounded ungrateful.. tapi korang trylah bawak.. sakit jiwa ok.. langgar slope sikit or bumper.. dia punya melambung.. haihhh.. anyway.. life needs to go on.. what ever may come :)

Ps* a friend requested some pic of my new house.. nantilah yang.. its just a small house.. a terrace house.. nothing to brag about.. but comfy enough for MM and I to start a family here.. anyway.. esok lusa lah eh.. I upload piccas tu :)



6 comments:

TK said...

Happy for you dapat jumpa hubby. Seronoknya having makan2 mcm tu.Ikan masin bulu ayam?? Yg mana satu tu..yg kembang tu ke..?Wah..mee kari mak you mesti sedap..rindu mee kari my mum..

jijah montel said...

TK.. ikan masin tu.. yg mcm bulu ayam tu lah.. hehhehe.. nipis je.. macam bulu ayam... tapi ada gak yg tebal.. hehehe.. anyway.. semua guest suka mee kari my mum.. masakan emak.. memang terbaik.. rasa mcm dah kalah dah.. seb baik sambal udang I pun diorg suka.. heheh

Lady of Leisure said...

hehe ikan masin bulu ayam tu i sangat suka, sedap kan, yg nipis2 tu best makan, macam keropok gitu hehe.. :)

jijah montel said...

lady pandai!! ha ahh.. mcm keropok.. sedap je makan dgn nasi panas.. adeh.. lapar lah.. dahla tgh2 malam gini..

zuesaran said...

huhuhu...have been in your shoe for the spring car...sanggat sakit badan ok..anak sedara buat kancil dia jadi buggy car..penin aku nak bwk..pakai baju sikit punya ayu alih2 sakit pinggang ngan keta dia..seb baik masa tu anak dara lagi..kalo tua2 gini..huhuuuhu.....

jijah montel said...

zue.. u feel me!!! boleh tak? MM kata kena pandai control clucth , break and minyak kalau nak sedap bawak.. dia kata lagi.. kena ada driving skill baru best... iskk.. dah tua2 mcm ni.. nak bersport bagai.. tensennnn..