Pages

Monday, October 12, 2009

the cold ones

Sejak dua menjak ini.. Cikgu Liza selalu berasa sakit hati dan runsing. Hati Cikgu Liza acapkali terusik dek satu perkara ini. Cikgu Liza sangat susah hati. Jiwanya kacau. Runsing betul dan sakit hati.. namun begitu bukan pada orang tapi ini..


"Rimaaaassssss... spesis ini adalah antara yang kerap dan selalu ku jumpa berjimba2 di rumah kuarters ku... makin tension apabila spesis ini suka meninggalkan tinggalan tidak berharga ini di merata tempat rumah ku.. ingin sekali ku gilap skil melastik semasa kecil dahulu namun apakan daya kegelian yang melampau terhadap species ini membatalkan hasratku.."


Cikgu Liza juga sangat fobia dengan spesis yang ini.. walau hanya nampak sesuatu yang melompat meski tidak pasti apa yang melompat, maka Cikgu Liza pasti akan melompat sekali diikuti dengan jeritan yang memilukan.. the agony in her soul.. sangat perit jua untuk diluahkan..



Benar belaka.. Cikgu Liza seorang yang fobia terhadap cicak, katak dan hampir semua reptilia.. konklusinya spesis berdarah sejuk tetapi ada satu spesis berdarah sejuk yang sangat Cikgu Liza suka.. malahan tergila-gila dan termimpi-mimpi.. yang ini..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


*all piccas are googled


Betul Cikgu Liza sangat suka spesis ini. Owwwhhh ini pun bukan spesis manusia.. ini spesis puntianak.. yang sememangnya pasti berdarah sejuk.. di kanta lekap mata Cikgu Liza, mereka ini spesis berdarah sejuk yang paling kacak dan cantik di seantero dunia.. dan tidak menyakitkan hati Cikgu Liza.. they are.. The Cold Ones...

gggrrrrrrr... Cikgu Liza tidak sabar menunggu November ini.. the moon shall glow again.. :)

10 comments:

emmii said...

huh cicak. menatang yang aku paling tak benci kerna pernah masuk dalam gelas kegemaran aku. sampai lani aku berdendam dengan cicak. sama kes laa dengan rumah aku nih. dining room penuh tak cicak. nasib baik tak makan kat sana. makan depan TV. dining table buat perhiasan sahaja...

Nurul said...

hahahaha!! comel la cikgu liza ni!!!!

chucky said...

kill kill die die
haiwan perosak rasenye wajib bunuh

jijah montel said...

sis emmi.. sgt benci kan? benci tahap dewa dah dgn cicak.. tapi mcm psycho plak.. lagi marah lagi bersepah2 tahi cicak.. eeeee...

si comel.. kamu lagi comel!!!

chucky.. akak upah ko je lah.. pest akak cicak controller.. buleh?

eeeee.. geli gelemannn beta...

Baiti Mustafa said...

aku nye fascination n obsession terhadap twilight dah fade a bit la...

but who knows..dah tgk new moon nanti mungkin akan membara kembali..hehe

jijah montel said...

baiti.. mine too.. seems fading away sikit2.. but then seeing the new vanity fair's pic of Rpatz & Kirsten terus all those excitement dtg balik.. layan dvd twilight back to back.. 3 kali dah!! cant wait for new moon!!

Ummu Jannah said...

kakak, sile bawa pulang dvd twilight itu ye;)

jijah montel said...

ummu jannah weeeeiiii.. mau tengok lagi ke? bagussssss.. nanti ku hangkut ke sana ok..

@tune® said...

cikgu...katak tu kira serangga or binatang?

jijah montel said...

cik atune.. sekejap.. ambe bertafakur carik jawapan.. aaaa... yang pasti ia adalah haiwan..