Pages

Monday, April 20, 2009

atuk

akhirnya.. Tuhan ambil atuk.. selepas 5 tahun menderita dek kanser prostat...
arwah atuk dah tua.. ikut kad pengenalan.. umurnya menjangkau 83 tahun..
tapi abah kata.. IC atuk salah.. sebab dalam IC atuk lahir tahun 1928 tapi arwah
adik atuk lahir tahun 1926.. tak logik.. orang dulu2 kan... janji daftar...
mesti atuk lagi tua dari arwah adik dia.. abah kata.. umur atuk yang sebenarnya
hampir 87 tahun..

ingat lagi.. atuk pernah belikan basikal yang pertama untuk aku..
atuk tak pernah kedekut dengan cucu.. tapi aku terkilan jugak..
sebab aku merantau dari kecil.. tak rapat dengan dia.. macam cucu2 yang lain..
tak apa lah.. aku tahu.. atuk sayang aku jugak.. dan tuhan pasti sangat
sayangkan dia..

masa aku lawat dia selepas adik ipar aku meninggal.. dia ada cakap ", orang muda
kok senang aje meninggal, atuk nih kok susah sgt"...

tak sangka tuhan makbulkan doa atuk secepat ini.. moga2 tuhan cucuri rahmat pada roh JAMINGIN BIN SARIMIN..
alfatihah..

14 comments:

apis585 said...

Innalillah...
Condolence to ur family...
Semoga rohnya ditempatkan di kalangan org2 yg beriman...Amin...

emmii said...

takziah yer liza...

@tune® said...

kak liza..tiap² tahun kite g raye umah tok long...

.:nhalilah:. said...

takziah ye.. sure sedih sbb hari tu baru je adik ipar ko meninggal..

mrs suffi said...

takziah..tak tahu pun..bila?

::Cikgu Liza:: said...

to all...

my atuk died on last friday.. right after azan asar.. around 4.50pm.. he had suffered all this while.. i am actually glad.. that it has finally over.. seeing him in pain was really painful.. but maybe it was his kifarah dosa.. hopefully..

thanks to everyone for all the thoughts.. :)

Si Comel said...

takziah ye sis..

chucky said...

takziah

cik-zura said...

alfatihah... takziah lisz..

haku ko said...

Salam Kurut,

Takziah dari aku sekeluarga. Semoga Allah mencucuri rahmat kepada rohnya.

zafwah said...

takziah ye kurut...semoga arwah dilimpahkan rahmat Allah..

::Cikgu Liza:: said...

apis,emmi,atun,ila,sariah,comel,chucky, mai, aiza, farah...

thanx guys.. i appreciated it so much.. thank u for sharing it with me.. :)

elly said...

takziah to you & your family, kurt..

::Cikgu Liza:: said...

thanx elly.. :)