Pages

Wednesday, January 25, 2012

baby

baru sampai di dungun tengah malam tadi..
tengah mamun lagi ni..
baru lepas mimpi sambut baby jatuh...
tiba2 tepon berbunyi..
ada call masuk..

"liza.. nak baby tak.. budak baru lahir.. cepat buat keputusan... sebelum pukul 2.. maknya memang takmo bela.. tengah sibuk cari orang nak bagi anak dia..,"

aku terkesima..
call MM.. MM tengah driving...
call emak.. emak kata..
ikut kamu la.. kalau amik kena bela betul..

aku.. haihhhh.. too sudden... i cant decide...

tapi sebelum ni dah mcm2 offer.. anak myanmar..
anak yang tengah dikandung.. cuma support bil sepital..
semua aku terlepas..
ni yang ni.. tinggal berapa minit je lagi ni..

still.. i cant decide...

16 comments:

apis585 said...

35mins past 2. keputusannya????

zafwah said...

so...mcmne..aku plak yg nerbes..hihi..ade experience in law yg amik anak angkat ni..baby baru sebulan lbh skrg ni..anak indonesia + pakistan..aritu dorg just support bil hospital je..so far alhamdulillah sume OK..tp it still depends on you n hubby la kan..ape pun keputusan kena sepakat husband n wife..

jijah montel said...

most likely its a yes... tapi kita sekadar merancang.. lets just wait and see :)

cik-zura said...

hah.. aku pun ikut nebes nih.. huhuhuhu.. update weh updateeee..

iEda saFuan said...

wah...nebes gtu.... :D ol the best!

@tune® said...

kak...jgn sapai kene tipu tau...sy ade xperience kene tipu..a few case...tp harap ok lah smuanye...

jgn bagi duit selagi baby tu nampak deoan mata...

once akak pump in duit, make sure smua depan mata...

jgn bg ibu die amik or nk jage sekejap wpon akak da bg duit...

unless xbg duit xpe...

jijah montel said...

cik zura... insyaallah :)

ida.. thank u :)

atune.. thanx for the reminder.. insyaallah.. semoga tuhan permudahkan :)

.:nhalilah:. said...

so have u decided dear?? hopefully everything goes well.. insya Allah dipermudahkan..

che da said...

mimpi tu maybe petunjuk....

Baiti Mustafa said...

all the best to you, babe..pls update aku..

hakuko said...

u'll be great mom!!

muahs to u

jijah montel said...

thank u semua.. will update his pic soon :)

~*irjune*~ said...

dah tgk pic baby kat fb. ade iras2 husband. take a good care dgn baby ni. tapi aku doakan semoga semuanya akan diberkati. takpe...pakcik aku bela anak angkat 2 orang, so far ok, famili diorang tak tuntut tapi kene bila diorang start sekolah kena start bg tau status diorang takut nnt diorang kecil hati pula. insya allah kalau didikan kita betul...diorang takkan jauhkan diri dari kita lepas tau diorang tu anak angkat. ini experience aku dengan sepupu angkat aku tu la....

~*irjune*~ said...
This comment has been removed by the author.
fareeda hayati said...

Tahniah kurut...apa2 pon yg pnting kn ada blk n white agrmnt. Jgn jd kwn aku lps 2 bln mai amvik blik.. Spupu aku pon ada gak sorang. Now ni dah 10 thn. Alhmdlillh..smuanya ok. Ank llki yg baik n bjk. Ko boleh jd ibu yg baik...Insyallah..

jijah montel said...

thanks ijun and yati.. mudah mudahan mcm tu lah harapnya :)